Vulkanutbrott Island.

Island-Heimaey 1973, natten den 23 Januari.
Vulkanutbrott som höll på att ödelägga hela ön
utbröt strax utanför staden. Sjukt, sjukt, sjukt.

Idag, 35 år sedanare håller man fortfarande på
att gräva upp saker som blev begravda under lavan.
Vill jag fortfarande åka till Island? ;)
Med tanke på att Island är en av de mest vulkan-aktiva länderna i världen (kanske mest? är ej 100)


Okej, fick svar från Ia & Denni, och de hade tydligen sålt honom, Så det var bara till att mejla de nya ägarna, men de visste tydligen inte var han skulle betäcka 2010 -.-'  Jag skulle tydligen återkomma i Januari. Jaha, tack för den.
För övrigt har det blåst förjä*ligt mycket idag, och det har varit kallt som en isbjörnspitt (tack Louise för uttrycket!). Och jag har hållt mig inne i stallet hela dagen och fixat vårt "nya kontor" Som ska vara uppe vid "förjöjningen/ foderkammaren" Där vi har satt fram ett skrivbord, exakt likadant som i sadelkammaren och tagit upp alla privata pärmar och grejer ja, och dylikt. Satt dit griffeltavla för meddelanden osv. HÄRLIGT! Sadelkammaren är numera mer gästvänlig, och det som finns där är, sadlar och träns ofc. men även bara gästbok och faktavböcker om island och islandshästar. Lovely. Två (dåliga) bilder på detta här nedan:

Jag har precis klippt mig, och en hel del åkte av, men jag får skylla mig själv som väntar 100 år med att klippa mig -.-'
Men di e freeesccht nu iallafall. Imorgon är det träning för Camilla samt ska Evas barnbarn ha kalas, och då ska de gå en spökrunda i skogen. Och vi har verkligen speciella planer för dem, OHJA det har vi! ^^)

Tjingeling :*

 


Lämna en tolle!
Postat av: Louise

Jag gillar att du använder mitt uttryck ^^,!

2009-11-04 @ 17:51:30
URL: http://saedis.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test