Veckans fördomar.

Efter många berättelser från Louise (saedis.blogg.se) denna veckan Har jag bestämt mig för att här på bloggen konfrontera/bekräfta alla fördomar mot islandshästar. Jaop,
Islandshästar kan inte följande:
-Gå i ridhus,
-hoppa,
-gå på tyglen,
-gå med "vanliga" hästar i hagen,
-Och mycket mycket mer... Detta är endast en liten, liten del av vad dessa VÄLDIGT BEGRÄNSADE islandshästar INTE  kan göra!
Känsliga läsare varnas, bilderna nedan kan uppfattas som stötande! OBS! OBS! OBS!




Vi måste fråga oss själva, är dessa bilder fejk?

NEJ, Jag säger bara till alla er som påstår er vara goda hästmänniskor och anser er vara fullproppade med hästkunskap, Ni är ett STORT komplett gäng KORKADE indivder som glömmer bort att INGEN häst från början var gjord för att hoppa högre hinder än deras natur tillät, inte heller var dom gjorda att gå och kröka på nacken nej, OCH FAMFÖRALLT var dom inte gjorda för att bära oss människor på deras ryggar! Så gör våra islandshästar (och alla andra) en tjänst och ge upp era fördomar och glöm inte vad hästen från början var, Vild. Kunde man få våra halvblodshästar till o hoppa över sin egen mankhöjd, varför kan vi inte få våra islandshästar till det? (Bortsett från deras fysiska begränsningar och vad de egentligen är avlade för)
JAG ÄR ARG JUST NU!

Puss

Lämna en tolle!
Postat av: Malin

Hrm... när jag var liten och dum och just börjat rida inbillade en kompis mig att islandshästar inte kunde hoppa, de kunde inte hålla ordning på benen iom att de alltid töltade... nu vet jag bättre ^^ men det tog ett tag :S



2009-11-09 @ 21:39:34
URL: http://nerknarkattroll.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test