Idag blev jag katapullterad!

Haha, först och främst ursäktar jag, jag vet inte om det finns något som heter 'katapullterad' men ni förstår säkert snart. Idag var en strålande dag, den började dock med kyla och fortskred sedan med strålande sol och stilla vind, härligt, härligt! På morgonen mockade jag lite i hagarna, det kändes mycket stimulerande. Sedan tog jag in Hörre för att rida honom lite, red lite på banan och fortsatte sedan lite på stubben, han var MYCKET piggelin. Sedan gick jag en runda med Elfur (Kände krampen i benen efter att ha vandrat på stens huvud). Sedan skulle jag ta in o rida Birk, det skulle jag inte ha gjort...... *mörk orkester musik*
Jag satt upp och red iväg precis som vanligt, hade tänkt mig en stund på stubben, jag skrittade fram och travade fram lite, allt var som vanligt, Birk kändes lagom frammåt och vägvinnande, precis som vanligt. Sedan förberedde jag för ännu en trav vilket inte blev trav, innan jag ens hann tänka 'trav' kände jag hur klumpedunsen under mig skjuter mig ur sadlen och jag flyger, utan att ha en chans, och damper rakt ner på marken. Jag reser mig upp, är chockad, men allt känns okej, Jag ser mig omkring lite förvirrad och upptäcker att min sko hade flugit iväg under fallet, det skrattade jag lite åt  och hämtade den, men skrattat tonades ner när jag kände hur ont jag hade i högerarmen xD ajajaj, jag slog mig kanske endån ^^.  Jag kände mig inte rikigt tipp topp för att hoppa upp igen så jag började gå tillbaka mot stallet, först då slog det mig att även mitt finger gjorde ont, tar av handsken och ser att nagelbandet är helt uppköttat och skabbigt >.<
Mums liksom? Men det är tur C och K var hemma så dom kunde ta hand om mig ^^), Eftersom det var så otroligt synd om mig gick vi in och tittade på film samtidigt som lite kladdkaka förtärdes. Då fick jag  ett sms om jag kunde hoppa in som vikare på ridskolan, jajo. Jag är visserligen halft handikappad men det går väl för sig, sagt och gjort. Jag körde dit, vilket var jobbigt, det gjorde ont att använda högerarmen (Oj vad jag gnäller, men det måste jag!) Och hade mina två lektioner vilket gick oväntat bra. Lite skepp, hav och land fick de gamla tröga ridskolehästarna att tända till och oj vilket race vi hade! Skojskojs!

Nu är jag hema och har bytt plåster o lite sånt, har även funnit andra punkter på kroppen som tagit stryk xD haha, detta är min turdag! Hade något blåmärke på knäna och börjat få ont i höger axel/skulderblad, ska sjukanmäla mig imorgon, för det känns som om jag inte kommer vara till någon hjälp någonstans endå!

Grattis till er som läste hela inlägget om stackars, gnälliga Saga! =D

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test