Lovely väder!

Jag blev ju lite glad idag av det fina vädret! De blåste lite kallt, men vad gör det en sådan här dag?! =D imorse, hade jag en trevlig snackstund med C & K, för att sedan börja med att rykta Eddie lite, det tyckte han var mysigt, ville helst bli kliad i pannan. Sen red jag Hörre barbacka, det var jättemysigt! Tränade på trav-skritt-övergångar och även lite sidvärtsrörelser, lite 190 km/h i början men lugnade sig senare för att vara jätteduktig!
Sedan gjorde jag Join up och långlining med resten av dem (Katten, Kvika, Birk & Elfur).

Det blev en godkänd Join up med Katten, men det var endå lite bättre igår! Dock när man står och fixar med longerlinorna så känns det som om hon bara står och vänta på att sticka iväg, idag hann jag inte fästa båda linorna, så fick göra en Join up till (Med ena linan i dually grimman, dock utan att använda den) När hon står still igen fäster jag nästa lina, och utan att jag vet ordet av det så är hon ute på volten igen. Måste träna på att hon går ut på kommando. Hon var iallafall lugn redan från början så jag försökte lägga mig i och påverka, det gillades inte så mycket, men en mycket kort stund senare lyssnade hon RIKTIGT bra, och var en riktig fröjd att jobba med!

Detta var första gången jag försökte mig på en Join up med Kvika, jag kan väl även kalla denna godkänd :P Jag var dock tvungen till o gå förbi henne och locka med henne lite för att få henne till att gå med mig, Lite fusk säger vi. Långliningen gick också bra, inga större problem.

Birks Join up var väl lite tveksamt godkänd ^^) Haha, Det kanske är mina bristande kunskaper eller dåliga teknik som gör att det inte funkade, men på något sätt fick jag med mig honom till slut, hehe. Det var inte heller några påroblem med att långlina honom förutom att han tyckte det var jätteonödigt! Hihi

Elfur var lite loj och seg idag, men jag gjorde endå en helt okej Join up, långalinade henne inte så lång stund eftersom hon var såååå tröttig!
Ja, grejen var att "min framtida" bil skulle besiktias idag, men den gick inte genom =( Men så är det ju med gamla bilar, Det var inte många problem, men vi får se om de går att laga, då köper vi den. Men annars får vi väl see..  Buuuh!


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test