Rida med Johänna

Äntligen en uteritt på ljusa dagen!
Frågade Johanna imorse om hon ville rida, ingen tvekan såklart, så vi rullade iväg till stallet och hon ville rida Heba and so on.
Vi tog in hästarna i stallet, och då tänkte jag att jag kunde raka klart Eddie eftersom maskinen funkar igen och han var torr, så det var ju lika bra, efter att ha lärt mig från förra gången proppade jag bommul i öronen på honom direkt för att slippa ljudet, jag förstår faktiskt att han inte gillar det, det låter ganska högt.
Men han accepterade det hästätande monstret bättre idag och den var inte så läskig, men nog var det något motsträvligt skulle jag vilja säga! ;)

Vi blev sedan så glada när vi såg att det öste ner snöblandat regn, som tur var slutade efter en stund.

Sen red vi ut en ganska lång stund, mycket skritt,
Han bjöd på väldigt mycket tölt i nedtagningarna från galopp och det tackade jag inte nej till, det är helt okej.
Vi red i all möjlig terräng och blev piskade av grenar och diverse skogshinder på småstigar xD

OhhhAjjMinTass!

Såhär ser Eddie ut nu:

Jag vet att det inte är helt jämnt, men som sagt är han inte JÄTTEglad i maskinen, och han står lite och spänner sig och lutar när man rakar så det är inte helt lätt.
Jag tror att detta lilla hjälte en hel del, eftersom han efter ritten inte var särskilt svettig, och det måste varit skönt att inte bli så varm under den tjocka pälsen.
Dock så litar jag inte på vädret idag och han var lite svitt under sadlen o så, så han fick endå regntäcke för säkerhets skull, vill ju inte att pågabläran ska bli sjuk eller frysa!
(Och sen så hoppas jag ju att ni ser att han står längre fram med högerbenet, så ni inte tror jag har gjort det SÅ jälka snett)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test