Söndag fast egentligen inte

Igårnatt sov jag i Gröstorp med Jossan, och eftersom jag skulle jobba lördag(igår), tänkte jag endå sova tidigt. Ja, och vi alla vet säkert hur det slutade? Somnade vid 05:00 och upp igen vid 09:30, inte jättefarligt, men inte tillräckligt trots allt! Men ja, på morgonen var det oväntat lätt att stiga upp (Jag börjar bli rädd för min nya morgonpigghet! Är jag sjuk?) Jag körde till Borrby och hade mina teorilektioner med das barn. Efter det skulle jag direkt till gärsnäs och lämna in bilen så den där jäkla dörren kunde bli fixad, OM jag är trött att gå in på passgerarsidan och kräla. Sen fick jag låna mammas bil att köra till sandvången med, det blev min premiärfärd med den bilen, och trots att den är dubbelt så stor som Guppy/Grönisen gick det bra x)
På sandvången red jag Dimma samtidigt som Louise red Gymir, Dimma gick bra denna gången också. Och ibland kommer det tillfällen då man märker man är lite hästskadad... Tex. när man säger att man "red sin mammas bil till stallet" ....  Efter ridpasset åt vi grillad korv, eftersom T kom med den brilljanta idén att hjälpa våren med lite grillning. Det var jättemysigt att stå med trevligt sällskap ute i snön och äta korv!

På vägen hem funderade jag på vad jag skulle göra ikväll, jag menar det är lördag... Men som vanligt efter en lång dag med lite sömn hamnar man i sängen framför tv:n när man har duschat och ja, Somnar. Vilket resulterade min tidiga uppståndelse imorse.
Nu har jag druckit upp kaffet och ska gå ner till tvättstugan, slänga i lite (mycket) tvätt och sen äta flingor medans jag avverkar några avsnitt av The Big Bang Theory (som vanligt). Sen ska jag gå bort och hämta min nyopererade bil och köra till Borrby för att ha en lektion för A.

Är det inte ljuvligt att få så mycket gjort med lätthet?!

Och här slänger jag upp en bild, på det gosedjur jag tänker ha i storlek ca, 2*1.5 meter i mitt stora rum när jag flyttar hemifrån! (Skulle den inte finnas att köpa så tvingar jag C att hjälpa mig sy en egen =D)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test