Eddie Igår.

Attans hörreni, jag la in så många inlägg med bilder igår att jag blev så trött att jag till och med glömde att lägga in ett inlägg om hur det gick med Eddie igår!
När jag kom till stallet så mötte jag Annelie som berättade att hon skulle rida ut med Anna, så jag sa att jag och Louise säkert gärna hängde på så skyndade mig ut och hämtade Gymir eftersom Louise inte var kommen men dock på väg.
Hon kom lägligt till att Gymir kom in och vi fixade alla 4 hästarna där ute vid samma uppbindningstock, det var väldigt mysigt eftersom alla hästarna trivdes med det .
A & A var som vanligt snabba upp och fick vänta lite på mig och Eddie, för även om det går väldigt bra att hoppa upp själv behöver han någon minut pre-work innan jag slänger mig upp, Jag vill ju inte att uppsittningen ska bli en traumatisk del av ridningen bara för att de andra står och väntar!
Sen skrittade vi iväg och Eddie kändes extra piggelin idag, det kan vara för att vi var fler, det kan vara för att han känner sig tryggare med mig, eller med omgivningen, i vilket fall som hellst är det bra att han vågar ta för sig! Lite granna!
Sedan en bit fram ville A&A öka tempot, men jag kände att det inte var läge eller att han var redo att öka ännu även om jag hade tänkt prova det denna rundan, så jag och Louise tog det lugnt medans de travade/töltade iväg, då fick Eddie lite fyr i baken och jag  förstår honom helt, varför ska de springa iväg och jag stanna tänker han väl?! Det går inte att blunda för att han ville hålla ihop med flocken. Men han hade ju Gymir, och jag fick ta i tyglarna ett par gånger, sitta tungt och bara tänka lååångsamt.  Sen när de försvunnit ur synhåll var det inte mer med det. Kanske är det taskigt att göra så eftersom han inte riktigt begriper varför inte han får följa med? Eller så är det kanske bra att han lär sig att lyssna på ryttaren redan från början, det tror jag i alla fall. Jag vill ju att han ska känna sig trygg med ryttare även om de andra sticker iväg.
Vi gick uppför några backar som han tappert kämpade upp för, och förbi några häst-ätande stenar. Sedan ville jag prova öka, och det gjorde vi, med Louise i täten för att göra det enklare. Tja, jag kan inte riktigt kategorisera vad för gångart han höll. Men efter att ha hittat balansen något travade han allt ett par steg!
Jag hade ju lätt bara kunnat rida hur fort som helst och låtit honom lita ut själv hur man ska göra eftersom han är så gudomligt snäll. Men jag vill göra det under kontrollerade omständigheter, och jag vill att han ska tänka på vad han gör, så minns han det lättare till nästa gång.
Jag försöker att ta små steg framåt, men rätt steg, så kommer resten komma snabbt av sig själv, så snart är vi ute och töltar satan i skogen! Se upp!!! ;)

(Fina Skella <3)


Ikväll ska jag få se en massa URsnygga hästar, är ni avundsjuka?!
Jag kommer bli fullproppad med kunskap och fina hästar, hihihi!!!
Ni ska få bilder också, men de kommer inte förrän seeeeeeeent!

Namnam häst på Flyinge Ishest.


Tur att jag är lite bättre på att hantera en systemkamera nu, som jag dessutom känner (min lilla bebis), så det ska säkert bli hyfsade bilder idag! :D

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test