Gårdagens ritt

När jag kom till stallet igår var jag helt ensam, förutom Sandra och Duffy som har kommit tillbaka till hemtrakterna under påsken! Jag skulle egentligen rida ut med sällskap men dessa fick jag inte tag på, så jag passade på att njuta av en tur ensam med min kille i det otroligt varma och vackra vädret!
En barbacka tur blev det ;) Haha, men ska hämta ut den nya sadeln idag!

Bara som en liten parantes, Poletten börjar trilla ner rätt så ganska ordentligt för honom nu, saker som han tidigare gått och blivit rädd för gång på gång på gång, förut bekommer honom inte alls nu, trots att han inte hade sällskap av en annan häst. Det är allt möjligt som plastpåsar på marken, bråte, hus med skällande hundar osv som han innan kunde vara MYCKET misstänksam åt. Idag var det bara en piss i mississippi!
Inte ens när vi gick på skogsstigen och en fågel i ett träd helt plötsligt flaxade till och störtdök ner "mot oss" så blev han särskilt rädd, ryckte till lite och tittade oroligt bak. Men inte mer med det! Skönt!
Jag kan med stor glädje säga att jag känner mig 100% trygg med honom, både från maken och uppe på ryggen. Oerhört skönt.


När vi red så hittade vi den här påkörda stackaren, jag gillar inte att djur ligger kvar på vägen efter att ha blivit påkörda, så jag tog och "kastade" ut honom i diket istället "/



Sen när jag kom tillbaka kom Tina springandes "ooooh, kan du inte fodra islandshästarna och fylla på lite vatten, jag är sååååå stressad, det är typ en timmes kö inne i stan och ojojoj"
Så ja, när jag tog ut Eddie tog jag även med mig en kärra med mat till dem, såhär fick han stå medans jag fyllde på den, every horse paradise? Stå och äta direkt vid en NÅGRA kilos bal!? Haha.


Sen har jag kommit på att jag inte har visat er de nya hästarna som ägs av K, Musblacken Frenja har stått här innan tillsammans med K's andra häst Hínd, som tyvärr togs bort pga. hjärtfel förra året. Men nu är hon tillbaka på Sandvången med Frenja 4 år nu (tror jag?) och sin nya Línd som är brun.



Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test