Stormritt

Idag, för första gången på näästan en månad satt jag upp på Eddie igen,
Han har nästan blivit vildhäst igen, tog hur lång tid som helst att fånga honom, näst intill ohanterbar. Välte stallinredningen och var sjövild, Fast nä. Han ville inte in eftersom det låg kvar några strån efter utfodringen, ville inte riktigt med, välte sedan ner diverse grejer i fönstret när han tappert försökte få en tugga av äpplet som låg där när jag inte tittade, och han lyckades faktiskt.

Uppsittningen var smärtfri och han har som tur är inte glömt vad vi gjort, dock var det nog aniiiingen ovant eftersom han hoppade till när jag drog i kardborregrajsimojset på mina handskar xD

Jag vet att det är lite Ajabaja, men jag hade ju kliiiiii och kunde inte låta bli att trava några steg! Pigg som han är räckte det med att jag tänkte trav så flög han iväg! Och det var redig fjong i traven kan jag säga! Skumpade extra mycket. När jag sedan tog lite i tyglen (Travade på halvlånga eftersom jag red kravlöst idag) och gjorde en förhållning fick han riktigt, riktigt fint steg sista sträckan, ganska oskyldigt egentligen eftersom jag bara ville sakta ner ;)

Världens bästa Eddie Peddie Gräddnos (Nytt smeknamn av Amanda).

Ovisad bild från Miljöträningen.

Bild: Frida & Ola Törnqvist- Attusa Gård

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test