Trevlig tur i Brösarpsområdet =D

Juldagarna har bara flugit förbi och jag har varken hunnit det ena eller det andra på datorn, och minst av allt bloggen. Efter att ha spenderat många juliga dagar hos min pappa i Limhamn tyckte jag att det var dags att åka tillbaka till Österlen-landet, mest för att jag saknade Vidja. Så jag åkte till stallet igår och en mycket efterlängtad återförening skedde (efter 4 dagar?) Och jag vart lycklig. Hästen är ju inte direkt i form att ridas särskilt hårt eftersom hon inte gått ordentligt på några veckor så vi lekte lite i paddocken och min skönhet var urduktig, follow up, förflyttningar, undan för tryck. U name it, det var skoj. Förutom att hon var lite hyper över att inte ha gjort något på flera dagar ;D Jag kunde inte motstå att rida lite heller, så det blev lite bus åt det hållet också =D
Här kommer några bilder:

Uppsittning

Kämpar med att hålla in laddad häst med halsrem >.<

Lite "seriös" ridning xD

Men idag var jag med Emmy och fick rida på hennes hästar Pärla och Tindra, vi började med att Emmy hämtade upp mig i Simrishamns stad för att senare åka iväg till hennes mamma och käka frokust! Väldigt trevligt, vi begav oss vidare hem till Emmys gård och tog in Pärla och Pjakkur och red en lång runda. PIGGA hästar gav mig kramp i benet ^^ Senare fick jag även testa att rida Tindra, Emmys 5-åring. Det var också skoj. Tyvärr tog jag inte med mig kameran, bilder kommer kanske en annan gång ;D



Inte för att jag kollade på det frivilligt, men när jag var hos min pappa så kollade på vi på "Stjärnorna på slottet", helt löjligt enligt mig. Men jag upptäckte först att dom hade med (som bakgrundsmusik) en låt från The Nightmare Before Christmas, lite längre fram upptäckte jag ännu en låt som kommer från "Edward Scissorhands", jag är lite förundrad. Båda filmer är ju lite "speciella" (Skitbra enligt mig) och gjorda av Tim Burton samt Musiken är skapad av Danny Elfman. Varför i fridens namn är det så?


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test