Underbar & Tråkig ridtur.

Idag var jag bara så illa tvungen att sticka och rida Vidja trots att det är min lediga dag, 1 veckas vila var nog bra för henne egentligen =) och OM hon hade smexig trav idag. MUMS! När jag och Jennie red på ett gräsfält så blåste det något så förfärligt i motvind så jag tror inte Vidja hörde något, Och då kommer ju såklart jennie i full fräs bakom Vidja och rider på henne, Vidja blir helt förskräckt av det plötsliga påhoppet, och tar ett jättehopp åt sidan och jag hänger som en vante på trekvart, unjefär som tjejen på bilden. Fast jag hängde förstås snyggare ;) Men med turen på min sida lyckades jag tack vare mina muskelbyggar-armar dra mig upp igen. Det var nästan lite kul.

Vi red vidare och Vidja var snuskigt bra, MEN längre fram kom "arga gubben" körandes efter oss och sa att vi inte fick rida på hans """"""""""privatväg""""""""" som inte har några skyltar OCH så går den ihop med allmän väg, jag undrar jag. Men whatever jag är lika glad endå. Längre fram mötte vi Louise och någon annan stor dreglande häst =)

För övrigt har vi satt Vidja och Phyrill i en egen liten hage, för dom är så kära i varandra, Phyrill som har haft lite jobbigt är det nog mest trevligt för. Dom dricker ur samma vattenbytta Samtidigt(en liten rund), Dom delar samma hög hö utan att kivas om det sista strået, Dom käkar sitt kraftfoder utan att sno av den andra, Det tycker jag är MYCKET trevligt. Katterna mår prima trots att deras kära juveler är borttagna, Mjödurs medicinering har satts igång, Pencillin(Antibiotika), Slemlösande och något annat jag inte riktigt vad det är till för, 2 ggr om dagen. Puuh, Längtar tills hostan är borta. Hältan är ju faktiskt så gott som borta.

Ikväll blir de party party, HAJPO :*

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test