Hubertus!

Idag var det hubertusjakt på Pinneboda!
Och som sagt, jag och Vidja är AWESOMENESS!
Vi vann upploppet! :*


Vi anlände till parkeringen och lastade av hästarna. Vi va smått förvirrade eftersom vi aldrig varit där förut så vi bara hängde på strömmen och gjorde som alla andra gjorde tills Agneta kom ner och hälsade oss välkomna och förklarade lite (Vilket uppskattas väldigt mkt av oss som inte visste någonting) Som sagt, alla samlades i den hage där upploppet senare skulle hållas. Sen begav vi oss, red i en lååång bit i skogen över stock och sten-bokstavligen. Efter ca. 1.5 timme kom vi till Gyllebo där vi grillade korv och hade jättemysigt. Sedan red vi tillbaka, en annan väg dock =) Då var det dags för upploppet, Vidja knäpp som hon är hade ju tutat runt och varit helt galen hela rundan och va genomblöt av svett så jag var verkligen osäker på om jag ville rida upploppet, Men okejdå tänkte jag, Vidja tycker ju det är kul att springa, men tänkte ta det lungt och hålla mig bak med Jennie som också tänkte ta det lugnt. Pang, starten går och vi  hamnar sist/mitten av hela flocken, hästar trängs och jorden skvätter, Vidja kändes snabb jämfört med de andra hästarna, så jag ba "What the hell" och stängde ögonen och blundade för att inte få jordstänk i ögonen och bara Ööööööööste på och red om dom en efter en, när vi bara var några meter innan svansen var det fortfarande två stycken framför mig, den ena låg jag jämsides med och den andra gjorde ett väldigt bra försök att ta svansen, men nådde inte pga att häsen inte ville gå nära den orangea flaggan som kanske var lite skrämmande. Jag vet att Vidja inte är rädd, och det ska hon inte vara nu heller tyckte jag. Så jag red RAKT PÅ flaggan med svansen på och rycker åt mig den och håller den krampaktigt för att inte tappa den, komiskt nog fick jag med mig både svansen OCH pinnen med flaggan på xD Awesome  ;)
Grimman på bilden nedan var den jag fick som pris =)

Jag säger bara massor med tack till alla som var med och fixade allt detta, och alla som var med, JÄTTEtrevliga människor! Jag rekomenderar STARKT Pinneboda Hubertus!  pusspuspuspussspuspuss :*

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test