FREIITAAG.

Eftersom Det här med blogg om islandshästar ska tas upp på allvar nu så har
jag bestämt mig för att skapa en ny blogg som heter updatemyicelandichorse
istället för att vara mer tydlig var min blogg egentligen innehåller!
Min andra blogg kommer helt och hålllet grävas ner någonstans men dock finnas
kvar om det finns någon konstig människa som vill läsa?! :P
Dock kopierar jag mitt senaste inlägg från min förra blogg som start på den nya!
Räkna med många tips och nyheter ur vår (islands)häst värld! =D
//S
sara o stjarni
(Sara och Stjarni)

Dagens aktiviteter:
Det var fullt ös på gården idag, fullt med SKITstora lastbilar och grävmaskiner,
Uppgradering av gården, MYES! Det ska gå en elledning från stallet till höladan
samt belysning till lilla ridbanan, och som vi alla vet (a) så ska rör innehållande
elledningar vara nedgrävda minst 1 meter ner i marken för att förhindra skador
osv. Så när vi kom var det ett dike tvärs över gårdsplanen som man var tvungen
att hoppa över (Y) Vi kom inte över diket med någon av hästarna från "valack-
hagen" så vi tog Vidja och Stjarni, då vi endå var tvugna att gå förbi en fet
jä*la lastbil, gick i ett urymme med så mycket som ca 4 cm till godo, jag älskar
våra snälla hästar <3 Snart därefter red jag och Sara till Gyllebo.
Resten av dagen fortskred efter det vanliga och vi åkte hem tidigt.

Gillas:
-Uppdatering om Eyjólfur Îsólfsson från Hólar skolan och hans kurser
i tidningen islandshästen.
-Den nya uppfinningen, tygelsensor (läs mer om denna längre ner)
Ogillas:
-Stockholms FK/Östermalm är den dyraste ridskolan i Sverige, 3.25 gånger
dyrare än den billigaste! BUUUU! (Vi i skåne/österlenområdet ligger 8:a
på billigast-listan. GO US!)

Rekomderas:
-HÄST-magasinet & PONNY-magasinet (samma företag) är prima tidningar
som är värda pengarna! Mycket varierande läsning och är skoj!

*En tygelsensor är en slags utbildningstygel gjord av papp som fästs mellan
bettringen och tyglen. Pappbiten brister och tyglen går av om trycket/vikten
blir för stort, vilket tyder på en för "hård" hand. Dock finns det en säkerhets-
kedja som skapar kontakt om pappen går av. De olika tryckbegränsningarna
är 15, 10, 7, 4 eller 2 kilo.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test