Skiiiiidag

För det första har vädret varit pissit hela dagen, sen har  jag en liten lista på dramahändelser när jag skulle ta in hästarna.



- Jag måste ta in arab-mamma och arab-barn själv

- Enligt Luckan och Moniqe så fanns det monster i skogen och höll på att dra iväg med mig på släp

- Den nya hästen hade lite 'ensam-rodeo' i hagen och höll på att mosa mig när den skulle in

- Marino övervägde tanken om han skulle döda mig eller ej

- Lilleman höll på att spränga staketet och hoppade jämnfota runt i hagen

- Guling tävlade med sig själv längs staketet och höll på att riva ner alla hagarna

- Skäcken blev helt galen när jag tog in Guling och sprang nästan över mig i den smala gången

- Jag som trodde Allan var lugn tänkte jag sa sist, men gamla 20 åriga gubben visade vad han kan göra om han måste gå in sist tur att han taktade snällt bredvid mig -.-


- Ett fett jäkla lass med hö ska ut till islandshästarna, men där ute blåste det så mycket att ALLT hö flög omkring, och att kunna kasta in det över staketet var ju inte o tänka på, det blåste åt fel håll, antingen blåste det bara tillbaka eller så blåste det ut genom staketet. Så jag fick gå in i hagen och gå EN MILJON mil för att lägga det där det inte blåste iväg.
När jag kom till de andra islandshästarna i nästa hage sprang alla runt som vettlösa kreaturer utan förstånd. Särskilt Balder som inte hade någon av hovarna i marken en enda sekund. När jag kom in med kärran attackerade han höet och skulle kränga i sig, men det tycker inte jag om så jag röt till lite åt honom, så blev han sur och körde en rodeo uppvisning. Men jag klarade mig helskinnad.
-Trodde att en häst hade rymt, fick panik började kolla mig omkring. VAFAN (Det visade sig att hon bara var iväg)

-Och på allt så är Shirley på intensiven i malmö och bara kräker och de vet inte vad det är med henne. Och av vad jag fått höra så ser det inte så bra ut.


SKIT JÄVLA DAG



Idag får jag svära.

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Så skulle aldrig (hahaha) våra hästar göra!

2010-11-17 @ 20:11:31
URL: http://ryttarcoach.blogspot.com
Postat av: Snutte

Man får faktiskt inte svära bara för att dagen har varit pissdålig ;p

2010-11-17 @ 20:15:03

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test