Uppdatering!

Alltså, jag kan inte fatta att ni faktiskt kollar på min blogg fastän jag knappt lägger in något numera. Men jag lovar det är inget dåligt, jag gillar det. Jag ska försöka bli bättre!

Dagen började apbra! Skitbra väder och allt vad det tillhör, Tina ringer och ber mig komma till stallet, sagt och gjort. Där var det två stycken med islandshästar som ville ha hjälp med hur dom skulle rida och sådär, en 6 åring och dennes mamma som var 17. Tittade på båda och fick även rida båda två, Kan ju säga direkt att den yngsta hade seriösa mognadsproblem xD Haha, snacka om att vara i "kiss o bajs" åldern, då allt är Kiss ELLER bajs och man inte ska göra alls som man blir tillsagd :P Samt att humöret kanske inte är på topp i ridhuset när man oftast är ute i skogen och lullar ;)
Sen mockade jag och fixade allmänt i stallet, värsta dramat också, när jag kom så var hönsen ute, och då fick ShörliPörli syn på dem, och sen blev det fart på henne. Hon fick tag på en som hon troligtvis bara lyckades trycka ner i marken och bita av ett par fjädrar, snacka om chock för hönsen ;D Men dom lever. Än så länge xD

Sen skulle jag rida en tur på Torino, men alltså, jag kan inte fatta vad som hade hänt med hans bett?! Helt obeskrivligt, det hade liksom trasslat in sig i sig själv?! Fattar inte, helt omöjligt, jag tog loss det från tränset och allt och försökte det mesta, men asså. Fattar inte hur det har gått till. Sen var jag för lat för att leta upp ett nytt så jag nallade åt mig Louise's hack och red på det istället. allting gick sådär lagom bra, kul och konstig känsla att sitta på en stor häst för en gångs skull:P men Fyyy... Alltså, han blev rädd för nästan allting! Hoppar hit och dit och frustar och vet inte vad han ska ta vägen. Gud liksom.... Sen när vi kom mer in i skogen då fanns det monster överallt vet ni! Bakom varje stock och sten! Till och med ett LÖV som föll ner ljudlöst ner från ett träd kunde DÖDA honom. Sen fick han ett ryck och började hoppa runt på stället så hacket började rassla mot tygel-haken och allt ville äta honom. I den situationen tänkte jag bara "SUUUCK!" så jag red lite till och vände sen, Det var apkallt och mitt huvud orkade inte riktigt detta kriget för tillfället xD Men båda lever!
En pojke skulle börja praktisera hos en hästkarl.
Som intagningsprov lade mannen en sten i handen, stängde handen och bad pojken ta stenen ifrån honom.
Pojken bände och tog i en lång stund men mannen var mycket starkare och till slut gav pojken upp.
Då sa mannen:
"Varför bad du mig bara inte att ge den till dig?"

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test