Lång, lite stressig men givande dag.

Precis som rubriken lyder har min dag varit sådan, På Sandvången började jag med att mocka, sedan blev det en uteritt i det fina vädret med A och M. Vi red Lejontass, Dimma och Heba, det gick riktigt bra för alla tre. När vi kom tillbaka var det dags för efterlängtad lunch, mumma... Jag gav mig på Solen även idag igen eftersom jag inte var helt nöjd efter igår. Och eftersom jag inte vill hålla på och knyssla för mycket så slängde jag på henne inspänningar (gummi) och lät henne komma på vad som var skönast själv. Efter ca. 15 minuter långlining mjuknade hon något och jag nöjde mig och tog av inspänningen för att långlina lite till och sedan rida. Det gick mycket bättre att rida nu! Inte samma ryckande stelhet som innan. Bra det, avslutade efter bara 15 minuter ridning.
Sen var det ett jäkla massa spring med hästarna ut och in från hagarna, sen skulle ju alla ha lunch, och strax innan jag stack så skulle alla in för dagen, jag tog in alla utom 1, Jobbiiit! Sedan som slutkläm skulle islandshästarna också ha hö innan jag gick för dagen. Puh...

Sedan blev det till o stressa till E som skulle ha sin lektion, och som hon hade längtat, hennes häst hade tydligen busat med henne och hon var helt förtvivlad över detta! Förmodligen eftersom han är en herre som kan sina trick och när hon väl hittade knapparna och började använda dem så kom han på andra metoder för att slippa, men räds icke, Saga kommer! ;) Vi jobbade h onom runt på mycket volter åt alla hållen höger, vänster, upp, ner, snett och rakt ;) Haha, till slut så kom hon på vilka knappar som skulle hållas för att få honom rund och samlad "i form" (Ett utryck jag ogä rna använder) Men hon blev så glad då! Sedan försökte vi oss på skänkelvikningar som hon så länge längat efter. Det gick så fantastiskt bra åt ena hållet, un derbara skänkelvikningar i både skritt och trav, det är så bra med en så välutbildad medelålders herre som kan visa och ger tillbaka lagom när man gör rätt! Så hon som aldrig gjort skänkelvikningar innan tyckte de var jätteskoj att få känna på! Och det är så viktigt att det "går bra" första gången, för självförtroendets skull. Självklart kan det inte alltid gå bra första gången, men förstå mig rätt när jag menar att man ska avsluta med ett leende på läpparna.

Sedan kastade jag mig snabbt iväg! Jag ville ju hinna till studiecirklen som Örlingur ordnat! Och OM jag hann på minuten! Även om detta bara var första träffen och vi mest bara pratade lite löst och allmänt om allt och inget var det endå kul att träffa folk man i vanliga fall inte träffar och dela värdefulla erfarenheter. Jag ser verkligen fram emot de 3 följande gångerna och de efter det. Tack alla! =)

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Åhhhh fyyyy vilken bild xD

2010-10-21 @ 23:09:12
URL: http://ryttarcoach.blogspot.com
Postat av: Saga

Sv: Haha, men det var antingen den eller någon när du äter bulle :P

2010-10-22 @ 00:23:41

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test