Nu vart Måndag här igen!

Ååååh vad jag vart seg imorse! Men på något sätt lyckades jag endå ta mig upp och göra mig i ordning utan att stressa. Duktigt! När jag anlände till Graneborg kom K ut och sällskapade mig när vi morgonfodrade och fyllde på vatten. Efter en stund kom även C och vi hade vår dagliga morgonpratstund ;)


Klicka på bilderna för att se dem i större format


Det första offret blev Hörre, jag började med  att göra en join up på honom för att sedan jobba lite från marken. Vi tränade på att flytta både framdel och bakdel, både undan tryck och teckenkommando (Det där sista låter jättekonstigt, men jag menar typ gestikulationer i luften mha, händer och kroppen) Jag gillade hur lekande lätt det var att flytta framdelen, vilket kan vara mycket kruxigt på många andra hästar, hästen kan börja gå iväg. 'rakt fram' istället för att flytta åt sidan. Sen finns det även dem som går 'mer bakåt', Jag menar, det framben som ska korsa det andra, ska föras framför det andra benet annars blir det 'bakåt'. Men Hörre, han gjorde det perfa direkt mha endast små små signaler.  Tränade även på att flytta i sidled, började med att minska volten, för att sedan föra ut honom i sidled. Detta verkade lite nytt för honom, men även detta listade han ut på kort  tid. Smart häst den där Hörre! ;)
Sen så red jag först lite i rundkorallen barbacka i duallygrimman, det gick bra tränade på små sidledsrörelser, det gick så bra att jag fortsatte ute i stora paddocken, men där blev han genast MYCKET mer frammåt och vi hade lite delade åsikter om hurvida saker skulle genomföras xD Hahahaha, Det löste sig inte riktigt, men till slutet var han myyycket duktigare och då avslutade vi, Man ska alltid avsluta när det går som bäst! Haha, hur många gånger har man inte fått höra det?!


Klicka på bilderna för att se dem i större format

Sedan var det dags för Katten!  Jag har hållt på och jobbat med henne lite från marken den senaste tiden och det har gått ganska bra, så jag kände mig lite tuff och bad om ett ridförsök till på henne, japp, det gick bra sa C ;) Sagt och gjort! C började med att förbereda med lite långlining, sen var det dags för (tuffa)Saga haha, att hoppa upp. Och jag överlevde idag också :D Med andra ord så gick det mycket bra idag, tyckte jag iallafall! Nu på senaste tid har jag verkligen börjat gilla henne, och då det är lite deprimerande att hon ska säljas ju =( Blä!
Men på tal om något annat fick jag en chock när jag skulle ta kraft till Katten, jag öppnar tunnan, och OJSAN, där i fanns en liten mus som blev helt panikslagen när jag öppnade locket! Hahaha, snutt på den. Jag har dock erfarenheter av att panikslagna möss kan bitas mycket hårt om man försöker plocka upp dem just då! Så fick ta ut den i en liten hink och släppa den på logen, FY VAD SNÄLLA JAG OCH C ÄR SOM INTE DÖDADE DEN!



Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test