Väldigt mör, redo att ätas!

Idag var det verkligen en sådan dag då man verkligen började känna sig mör mot eftermiddagen. Antagligen beror det på gårdagens väder som verkligen lämnade sina spår av någon anledning. Idag fick jag en ordentlig sovmorgon, hehe ;D När jag kom till Sandvången hade M redan tagit in Heba för sin lektion. Han skulle lära sig rida lätt, men det blev inte så mycket med det då jag inte tycker han är redo ännu. Men det blev en hel del tölt mest för att få lite balans och rutin på det. Det gick bra, lite krig när inte Heba ville gå på spåret men det löste M bra.Jag tog sedan Dimma för att jobba lite med henne, och jag långlinade henne i ridhuset, och det gick riiiktigt bra, så sjukt duktig var hon. Hon såg så fin ut. Så hoppade jag upp och red lite och hon gick som en dröm. Hon var jättefin och vägvinnande i skritten, jättefin form och underbar bärighet, något tung some of the times, men endå sååå mycket bättre än någonsin jag varit med om! Traven var det bästa jag upplevt på henne, den var ganska liten antagligen eftersom hon inte har någon överflödig bjudning eller spänst. Men mycket mjuk och taktfast! Jättefin form här också, lite lång i nosen men endå riktigt bra.  Höger galoppen var helt okej, för att vara i ridhuset. Vänster var jättejobbig tyckte hon, men endå ok.
Sedan gjorde jag samma sak med Solen, men henne vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, hon är så avknäppt i nacken, eller ja, i stort sett hela överlinjen. Hon är så stel/hård i munnen och bara rycker och rycker. Jag långlinade hur länge som hellst och vände och gjorde volter och gjorde krumelurer och böjde och ställde ja, you name it men hon gick endå som ett kylskåp. Så jag släppte henne i ridhuset och tvingade henne till o ösa på lite och sträcka på sig lite och försökte sedan igen men ingen förändring. What to do. Jag är bara människa, hjälp?
Numera är Saga stolt bilägare, hihi! en vacker dag då den är tvättad ska jag ta ett foto på skönheten!
Pusspuss :*

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test