Måndag, igen.

Som sagt, jag sa sanningen, jag skrev inte på hela helgen, trots jag haft så lite tid till det har jag inte haft så mycket tid till o skriva. En fin höjdpunkt var iallafall när jag hälsade på min moster och hennes familj i söndags. De har ju köpt en liten bebishund! En liten pappillon-tik! Jag har svårt för småhundar, gillar inte dem direkt. Men denna lilla mushituchisnuttebajskorven smälte jag som smör för! Har tyvärr ingen bild. Gissa om det var mysigt att faktiskt kunna hålla och bära en hund i famnen igen, ni vet väl att min hund Wilmer är ganska stor, och väger ganska mycket trots sin klena kroppshydda ;)
Som ni ser här på bilden är detta det närmsta jag kan komma till o bära min stackars hund som jag här har konserverat (Blev det rätt? ibland förväxlar jag konservera och konversera?) för att han inte ska trilla ner =)


Men nu kör vi den dagliga rutinen och skriver vilka hästar jag har ridit. I ORDNING, Det är ordning på mig vet ni!

 

Kvika- Henne red jag först, Det går ju jättebra med  att lämna Skella i hagen medans jag rider henne på banan! Och det är verkligen skönt eftersom hon verkligen börjar komma igång lite nu, och vi börjar öka farten en smula, och med Skella på banan vet vi inte om vi behöver tvärnita helt plötsligt ;D Som sagt har börjat trava henne lite, eller ja, det blir mestadels tölt :P Men efter något varv släpper hon och travar, Duktig häst. Hon blir bara piggare och piggare för varje gång, och det gillas. Dock så blir hon ganska trött efter något varv trav på båda hållen. Så det blir fortfarande mycket skritt, men vi får ju pressa oss själva lite om vi ska komma frammåt ;) Ah, det är tufft när Saga kommer xD

Hörre- Ah, Hörre ja. Idag jobbade jag horsemanship i ca. 20 minuter innan jag red. Det gick mycket bra, jobbade lite på att flytta kroppen i olika riktningar samt vänskapsleken, som för er som inte vet går ut på att man ska få klappa och röra hästen över hela kroppen, vilket inte så självklart som vi ibland kan tyckas tro. Man kan utveckla den leken i stora bredder, men idag gick jag bara så långt som att jag tog fram en långpisk och rörde honom över hela kroppen med den, det var läskigt sa han, Antagligen var det konstigt att bli 'smekt' av det föremål som brukar slåss. Men aa, sen red jag. Och pi kattsingen vad han var pigg! Den här övningen som jag gjort med Camilla mycket har hjälpt, den har jag gjort varje gång jag ridit nu. Det har också hjälp att bara trava mycket och inte tölta mer än nödvändigt. Han tar traven direkt för det mesta nu utan snack om saken, avbryter sällan till tölt, gör mest det när jag lägger volt, inte för att det är böjt spår eller så, utan mer för att han går emot innerskänklen och liksom pressar sig in mot mitten och genar, då försätter han sig själv ur balans och typ snubblar in i tölten. Ja, så det krigade vi lite om idag =)
Han har blivit tuffare nu, innan kändes det som om han bad om lov, hade en mild form av prestationsångest och var lite rädd för att göra fel. Han är helt annorlunda nu, mycket tuffare, tar för sig och det är full patte frammåt när det tillåts ^^) Han visar tydligt när han inte gillar något eller om det är jobbigt, men gör det endå, han är trots allt en häst =)

Elfur- Henne red jag sist! Med de nya bootsen såklart, och även hon var som en laddad kanonkula idag. Jag fick nästan sitta knäpptyst för varje gång jag gjorde något ljud eller sa något så flög hon iväg ^^ Aja tänkte jag, så vi körde på i alla gångarter idag, och blev hon trött? Neeeaj, 3 timmar till hade varit lagom tyckte hon. Skötte sig riktigt bra trots att hon höll på att krypa ur skinnet så pigg hon var ;)

För övrigt har det varit ett äckligt och kallt väder idag, det var så illa att jag ångrade att jag inte tog termobyxorna, BRR! När jag kom hem somnade jag direkt och vaknade helt täppt i näsan, det släppte, men det får inte komma en förkylning nu =(

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test