Avmaskning

Jag hann inte skriva igår så det blir idag, vi avmaskade islandshästarna och små ponnysarna igår och flyttade dem till andra hagar, Hekla och Solen fick flytta in i fånghagen, alltså ponnysarnas gamla hage, resten av islandshästarna fick flytta ner till en annan grönare hage, och till slut så fick små ponnysarna flytta in i islandshästarnas gamla hage där det redan är uppkäkat ;) Bettan bjöd på en sjuhelsikes uppvisning! Först lite bockningar o sånt, men sedan fick vi se e trav det var en jäkla tjong i, galoppen likaså. Islandshästarna var inte lika roliga, dom sprang bara rakt in och började äta.
När vi skulle avmaska var de flesta hästarna jättesnälla, vissa var  visserligen lite extra svårfångade eftersom de inte är så dumma och de känner igen de där sprutorna på långa håll ;) Men de tog medlet snällt. Sen skulle vi avmaska Disa, och eftersom jag var med och avmaskade henne förra året, vet jag att hon är jäkligt knepig, men jag hade ju Jens med mig så detta fixar vi tänkte jag, så vi tog iallafall ut henne ur hagen och ställde henne på en lämplig plats, så låter vi henne äta lite lugnt ur havrehinken, och hon var ganska lugn när jag närmade mig med medlet,
och enligt mig tycker jag det är bäst om man är snabb och inte gör det till en så stor affär, så jag sa, ett två, tjoff. Så körde jag in den i munnen på henne, och sen gick allting väldigt snabbt. Jag såg bara något stort hårigt framför mig och millisekunden efter det så klubbades jag ner till marken. Det var ganska läskigt måste jag säga, det läskigaste var att varken jag eller Jens fattade vad som hände, för det gick så snabbt. Men efteråt fick jag ganska ont i armen och axlen. Så vi antog att hon reste sig och kom åt mig med frambenen och ja, lyckades dra med mig ner.
Såhär dagen efter har jag fått ont i  baksidan av lår och länd. Och det gör mig lite arg, jag ska rida massa hästar idag.
Här har ni odjuret! (Som egentligen är väldigt snäll)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test