Sandvången

Idag när jag tog in Dimma för ridning, såg jag hur Mói tittade längtande på grimman. Så efter jag ställt upp Dimma i gången tog jag även in Mói och ryktade honom lite, det gillades!
När jag red Dimma tränade jag Cavaletti och "hinder" på volt. Jag skulle väl inte vilja kalla det hinder, men sockerbitshöjd ;) Övningen var sådan att jag galloperade på volten och hoppade hindret helt enkelt, det gjorde hon mycket bra, slog inte i en enda gång, synd bara att hon inte riktigt "suger" mot det,  Kul om hon kunde tycka det var lite roligt med markarbete och hoppning. Gjorde det i båda varven. Sedan hade jag cavalettibommarna som jag var lite tveksam över, hon lyfter ju inte precis ordentligt på benen när hon går över bommar och sådär, Så jag föreställde mig hur bommarna flög omkring oss när vi gav oss på det. Men det gick bättre än väntat, hon slog i de flesta bommarna, men alla höll sig på plats, jag gav det ett till försök, då gick det lite bättre eftersom hon var med på vad som väntade, men slog endå i ganska mycket.  Då bytte jag varv och gjorde igen, då slog hon bara i sista bommen! Mycket lyckat för att vara Dimma må jag säga! Så där gav jag mig med Cavalettin och red lite lösgörande resten av tiden. Sedan skrittade jag ut en sväng. Ett mycket ljuvligt ridpass må jag säga!
Under tiden jag red så tittade jag snabbt ut mot gårdsplanen och ser en liten vovsing springa omkring, och ja. Vem är det annars om inte lilla Laban?! Utbrytarkungen! Jao, så det blev ett litet avbrott för att gå och lämna honom ;)
Och Wilmer har vaktat hönsen heeeeela dagen! Mycket duktigt ;D

Precis innan jag skulle ta in hästarna då jag var inne och värmde mig så får vi ett samtal om att linorna var nere i någon av hagarna, Så vi går ut och ser Liza i Gymirs hage, jaha. Det var ju tur att dom kom bra överrens?! Hahha, så vi fick börja ta in lite tidigare idag så vi kunde fixa hagarna.
Är inte hästar underbara? =)


 



Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test