I OHR=(#Y=Y %R804wy0t8yw4

Exakt som rubriken lyder är jag på SKITDÅLIGT humör, blev utskällda av en äcklig jävla kärring när jag och Louise red på stranden idag! Detta inlägget kommer inehålla MÅNGA svordomar, bara så ni vet.

Jag och Louise rider ner till stranden för att rida härlig strandritt, och vi rider ALDRIG på stigen som går jämte stranden just för att vi vet att folk inte uppskattar det! Då möter vi en KÄRRING, fast det visste vi inte då, så vi säger, KVINNA. Vi hälsade glatt och gav gott om plats för henne och hennes hund att gå på. Det första hon säger är "Ni får väl inte rida här?" Vi säger "Jo om vi rider i kanten", jaha, sa hon och muttrade.
Vi fortsatte rida och undrade vad fan hennes problem var. Sedan efter en stund så möter vi henne IGEN, Då skriker hon på oss "STANNA!" Och vi undrade vad fan hon ville nu då? Då börjar hon gorma om att vi är vårdslösa och försör för folk som vill gå där nere längs havet, att folk kommer med barn och barnvagnar, att det kommer handikappade och att det kommer gamla människor som vill gå där. Jaha?! Det vet vi väl?! Vi visar alltid respekt för andra, oavsett vad det är, om det är en hund, en människa, en handikappad, en gammal, en vanlig vuxen? Vi visar respekt för alla?!
Det är inte precis så att vi rider förbi i full racergalopp så nära vi kan?!

Då sa vi att att vi skulle aldrig rida ner till havet om vi inte visste att hästarna var trygga och kan kontrolleras?! Och att vi alltid visar respekt genom att då tex. inte rida nära mötande.
Då börjar hon gasta om att vi inte FÅR, jo säger vi. Det får vi, vi har lagen på vår sida. Jaha, då sa hon att det tydligen inte spelade någon roll för nu sa hon att vi hade hyrt hästarna BARA för att rida ner på stranden och jävlas med folk som gick där. Nä nu får du fan ge dig tänkte jag. Hon sa även att vi var för unga för att förstå vad hon menade med att folk inte gillar att hästar är där.
Hon vet faktiskt inte hur gamla vi är. Vi är nästan tjugo?!
Hon trodde säkert att vi var 14 år eller något?! Och det är nästan samma sak som att säga att  vi är korkade och inte fattar någonting?! Hon började skrika om att vi hade en hel skog där uppe och rida och blabla.  Men hallå?! Får vi inte avnjuta en tur längs stranden då?! Precis som ni andra?! Hon sa att det fanns en massa folk som ville bussa hundarna på oss osv. Ja, jag kallar verkligen det sunt förnuft att bussa hundarna på en häst, Det låter riktigt vettigt, om man vill få hunden ihjälsparkad av hästen!
Till slut kände jag att jag inte kunde hålla min vrede inne längre så jag skrek till henne "JA, VI ÄR HELT DUMMA I HUVUDET OCH FATTAR INGENTING, HEJDÅ!"

FAAAAAN, vad folk kan vara sorgliga?! Har dom inget bättre för sig?! Äckliga, sorgliga människor.  Jag står fan inte ut med detta.  Är det rätt att man ska behöva ha med sig papper på lagarna varje gång man rider ut?! Bara för att någon vaknat med en fis på tvären ska det gå ut över oss. NÄ FYFAN SÄGER JAG BARA. USCH. JAG BLIR RÄDD, Jag blir rädd för folk som är såhär vidriga.

Bara för att poängtera, Louise mamma ringde kommunen och frågade om vi fick rida där, och ja som vi misstänkte så får vi det, vi får sprätta upp stigen så mycker vi vill =)

Och sen en sak till, duktiga Dimma och Gymir stod HELT stilla när vi stod där och skrek på varandra, rörde inte ens ett öra. Ja, livsfarliga bestar som sätter livet på en skör tråd måste jag säga! =O

Just nu sitter jag och fantiserar om att rida i full galopp och jaga henne, skälla ut henne. Förklara hur vidrig hon är, att man faktiskt kan säga saker på ett snällare sätt än att göra personangrepp som hon gjorde. ÄCKEL




Pusspuss

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test