Nya regler.

Jag drömde en jättekonstig dröm inatt, som jag tror att jag har drömt förr, fast inte exakt som jag gjorde denna gången, jag kommer väl aldrig kunna förklara hur den gick till, Men jag kan väl säga en kombination av  Mc.Donalds, mörka källare, lekplatser i källaren, stora bitar fläskfilé, födelsedagar och konstiga människor på andra sidan fönstret...... mOrrr...

Ja, vädret de senaste dagarna har inte varit det ljuvligaste och jag hoppades på finare väder idag, men det blev inte riktigt som jag ville, men så länge det inte regnar och blåser så fruktansvärt så är jag nöjd! Men det gör mig ju inte glad heller att det bara är 1 C ute idag... (Enligt min dator).
Snart så ska jag hämta S, så ska hon följa med ut till stallet och få hjälpa till lite, hoppas det är till nöje ;) Jag är jättepepp för festen på lördag! Ska det vara fint så ska det!
Sen nästa helg är det gångartskurs där jag och Dimma ska vara ett fint litet visarekipage, hoppas lilla vi duger till det ;) Nu ska jag avsluta min frokust med kaffe och ha en ljuvlig dag!
HAJ O IVAJ

(Gammal bild på Oskar från 2010)


Detta gillade jag, fina människor det där!


Nya regler för avelsbedömningar

Nya, mer generösa regler gäller för bedömning av tölt och galopp från den 1 april. FEIF:s avelskommitté har beslutat om några förändringar i FIZO, som är de internationella reglerna för avel och registrering av islandshästar.

Ändringarna gäller bedömningen av tölt och galopp, där det fram tills nu har fått skilja högst en halv poäng mellan bedömningen av tölt och långsam tölt. Från den 1 april får det skilja en hel poäng mellan bedömningarna.
För att få poängen 8,5 måste den korta tölten bedömas till minst 7,5 och för att få 9,0 måste den korta tölten bedömas till minst 8,0 osv. Om inte kort tölt visas är den högsta möjliga poängen 8,0.

Långsam tölt kommer fortsätta att bedömas separat, men inte räknas in i totalpoängen precis som tidigare och anledningen är att tölt är en gångart och därför inte kan beräknas två gånger.
Motsvarande gäller för galopp och kort galopp.

Avelskommittén beslutade även att en exteriörbedömning ska gälla under ett kalenderår och inte bara 60 dagar som det varit hittills.

Lämna en tolle!
Postat av: Annie

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-08 @ 10:26:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test