Sol & Dimma?! =O

Vad rolig jag var med rubriken nu då ;D För er som inte känner till så red jag både Solen och Dimma idag, jag tänkte ju på det, det är nog ganska bra om jag kommer igång med Solen nu om jag ska ha med henne på kursen!
Jag tog in Solen och tänkte last träna, och när jag har tid och är på hemmaplan brukar jag låta hästarna vara med när jag tar ner lemmen och liksom ja, förbereder allt, jag tror att det känns bättre för hästarna sen att dom vet hur allt funkar xD haha, men sanningen vet jag faktiskt inte. Men så började hon dra iväg med mig, för hon var ju jätterädd, och när Solen går iväg, Då finns det fan inget som kan stoppa henne och liksom bara hängde efter på släptåg. Så jag gick in och tränsade och satte grimma över, så jag använde grimman och tog i bettet om hon drog iväg, Skitbra idé tyckte jag!
Hon var MYCKET skeptisk och ville INTE gå nära transporten först, men till min stora förvåning var hon otroligt lättövertalad och det tog inte lång tid innan hon traskade in, och då fick hon mumsa på lite havre. Sen gjorde jag om det 2 gånger till, båda gångarna utan problem, och då blev jag nöjd.
Sedan skrittade jag ut en runda på henne i skogen, det tyckte hon var trevligt och var mycket piggelin!

När Jonna kom så red vi ut, den fina rundan där man kan rida i en fin liten bäck, och det var mysigt som vanligt, men det gick så himla snabbt att vi red lite i ridhuset sedan och sen avslutade jag med en till uterunda ^^ Haha.
Och nu har jag uppdaterat mig lite om kommande tävlingar och jag tänker faktiskt var en aktiv liten sak på tävlingsbanorna i år, dels för att jag har en underbar häst med en underbar ägare som låter mig tävla plus att jag har körkort så jag kan köra själv! Jag ska innan veckan är slut betala klubbavgift och licensavgift så att allt är ordnat, första tävlingen är trots allt jättesnart!

HAAI HAAIIIII


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test