Ändra målen

Ja, om man inte skulle ändra målen?
När man rider ut så har en stock vält på en av stigarna i skogen och den ligger verkligen från dike till dike och man måste över den, det lättaste och roligaste sättet är ju att hoppa med fart!
Första gången vi gjorde det var det ju liksom, skit samma om jag inte provat sånt här med Eddie innan, någon gång ska ju vara den första och alla hästar kan ju hoppa så x) Han hoppade jättefint över, och verkade tycka att det var jätteroligt! Detta gjorde vi även en annan gång.
Till saken...
Idag så gjorde vi en "egen" cundcorall i ridhuset eftersom vi inte har någon "riktig" på sandvången, så det var några hinderstöd och samma linor som vi använder vid löshoppningen eftersom hästar OTROLIGT sällan går emot dem.
Så jag tog in Eddie och drev på honom i några minuter, Gymir och Mói var utanför, 1...2....3 tvärnitar han, och HOPPAR alltså stillastående över 1 meter över detta!
Och jag bara stod och glodde som ett fån? Jag trodde faktiskt inte att en sån liten häst skulle ge sig på att hoppa över det där bara för att komma till sina kompisar, som dessutom var i samma ridhus?
Jag kanske överdriver, men linorna satt ju nästan lika högt som hans mankhöjd? Snacka om att hästen är som en katt!
Efter att ha skrämt några storhästar la vi upp 2 små hinder och löshoppade lite, och ja jäklar, både Gymir och Eddie var som två katter, nästan ingen fart men endå så nuddade de inte ens hinderna! Det såg för jäkla roligt ut!

Så som rubriken säger, vi kanske skulle lägga ner målen och sikta på ponnyallsvenskan och vinna hoppningen istället?!

- Jag hade gärna visat filmer, men det var Louise som filmade denna gången, så ni får nöja er med en bild istället!

- Eddies första dag på Sandvången -

Lämna en tolle!
Postat av: Linda

Sv: Jojo jag vet var dom är känsigast och där man inte bör raka, men jag får se hur jag gör, gör jag inte en helrakning så ville jag ha tips på annan rakning så det blir så fint som möjligt, vill jag inte få det fint är det ingen mening att raka heller..

2011-11-23 @ 19:52:51
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test