Awesomeness!

Alltså, idag kan jag knappt beskriva med ord hur duktig den lilla hästen var!
Vi var på utebanan och jag började med lite markövningar, så som att flytta bakdelen och framdelen, och av någon anledning är det JÄTTEsvårt att flytta bakdelen åt vänster anser en viss Mr.Fluffig. Jag funderade på om det var någon låsning i kroppen eller så, man han har ju inga problem med det från ryggen, så att ja, han vill väl helt enkelt inte bara! x)
Han är jätteduktig att jobba från marken men ibland vid diverse tillfällen kan han få för sig att bara gå iväg :P Lite trams-fasoner skulle jag tro, men det är inte lätt att ha full koncentration på mig när det händer så mycket annat skoj! Men han fick endå ett Ajabaja! ;)

Uppsittningarna är nu helt fläckfria, idag hade jag längre tyglar än vanligt när jag satt upp eftersom han ska stå stilla endå! Vilket han också gjorde, och ja jäklar vilken balans han har nu! Inte ens  i närheten av att välta eller ens vingla till när tjocka Saga hiver sig upp! Jag sitter alltid upp från olika håll varje gång eftersom jag inte vill att han ska bli "sne" på något sätt (Kanske jag som är mesig igen) Och sen också eftersom man SKA kunna det.
Han stod blickastilla när jag rättade till händer och fötter och satte mig till rätta, gick sedan direkt framåt med en liten viktföränding.
Senare börjar jag leka lite med att hålla mer kontakt i tyglen samt att hålla om mer i benen, jag ville liksom leka fram en liten samling, eller i alla fall börja på det. Och jamen, han hajade grejen direkt! Jag trodde att han kanske skulle missförstå den ovanliga tygelkontakten och bli lite förvirrad när jag samtidigt la till skänkel. Men näää istället så söker han sig neråt frammåt sådär jättefint, som att han inte gjort annat?! Jag gjorde även en del sidvärtsrörelser, inte riktigt skänkelvikningar, men något lättare åt det hållet. Jättefina!
Krävs bara den där minimala viktändringen och lite skänkel så flyttar han sig jättefint åt sidan, och sen när han lärt sig det bättre så kommer säkert hjälperna bli mindre och mindre!
Mot slutet när han riktigt förstått grejen med samling, så bjöd han på ett helt underbart undertramp den sista stunden, jag höll knappt i tyglen, men kämpade på med sätet och lite skänkel och det var bara sådär Olalalalla!!

Jag travade även en del idag också, det har jag inte gjort på kortsidorna innan, och HERRE GUD, Kändes som om Eddie skrek "HUR FANKEN SKA JAG KLARA TRAVA I SVÄNGARNA MED DIG PÅ?!??!?!" Haha, men vi la in rallyväxel och såg till att hålla farten uppe så fick vi några snygga kortside-passeringar till slut ;) Han är för rolig som tycker det är svårt när han går och bär sig som en fulltränad ridhäst!

Han är dessutom det sötaste jag vet!

(Ja, jag har nog gått och blivit en bildtjyvel!)
Desutom, eftersom """"VISSA"""" klagar på att jag inte berättat vem som gjort min header så är det Louise, just so you know!

-Ännu en gång, R.I.P mitt Photoshop...

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test