Eddie idag

Idag tog jag inga bilder, OHMAJGOD så jag inleder med en annan random =)

Men detta inlägget handlar om Eddie!

När jag kom för att hämta honom i hagen såg han söt ut som vanligt, men var fullkomligt upptagen med att äta resterna från morgonfodringen! Så gav inte mig någon större uppmärsamhet när jag kom framvalsandes!
Men han följde glatt med ut från hagen, och jag stod ute och ryktade idag, han är duktig på att stå där ute, kan till och med lämna honom ensam där utan att han hittar på skit (Har övervakat honom i smyg när jag lämnat honom, hihi). Sen sadlade jag på, och tränsade och gick in i ridhuset, där jobbade jag först lite från marken, sedan gav jag mig på att hoppa upp, ensam.
Men som ett ord en väldigt klok vän till mig har sagt- 'Avdramatisera'
Och jag har ju förstått att han är väldigt trygg och inte stressar upp sig vid ridning/uppsittning, så då gjorde jag inte heller en stor grej av det, så jag låtsades som att vi hade gjort detta 10000000 gånger innan ensamma. Och tja, det blev ju inte så svårt då heller, lite jobbigt och konstigt att det inte fanns något stöd från marken och han tog något kliv framåt den sekunden jag satt upp, men jag korrigerade snabbt och sen var det inget mer med det.
Vi skrittade runt och gjorde lite volter i ridhuset, samt halt några gånger. i ca. 10 minuter, sen satt jag av, gick ut ur ridhuset satt upp där ute på samma sätt jag gjort inne och skrittade sedan ut på grusvägen som om vi inte gjort annat. Det gick jättebra! Lite sämre framåtbjudning än de andra gångerna jag ridit, men jag ärn 99.9 % säker på att det beror på att det kändes konstigt bara eftersom han inte hade någon med sig på marken.
Men han gjorde ett brillijant jobb idag, och fick lite namnam efteråt!
Duktiga bästa Eiðfaxi!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test