Hårigt

"imorgon" (Fredag) står det rakning på schemat,
Hela Gymirs förra rakning, ska 'fyllas i' kan man säga så?! Haha, och vi ska göra en liten rand på Eddies hals,
Egentligen hade jag inte tänkt raka honom alls, men eftersom vi är i full gång med ridningen och allt och han oftast blir ganska varm, känns det mest rättvist att ta bort lite av den där tjocka pälsen!

Jag ska bara göra en "rand" längs strupen ner på bringan precis där det blir svettigast, eftersom han då fortfarande kommer kunna gå utan täcke utan att frysa massor, men samtidigt slippa bli så varm och svettig efter bara en liten stunds träning.
Det känns bra så.

Han ska få stå nära Gymir i gången när vi rakar honom först, så han får höra och titta i godan ro,
Gymir rör ju inte ett öra när man rakar så han har nog rätt bra inflytande på Eddie eftersom jag är ganska säker på att Eddie inte blivit rakad förut(?).
Jag hade tänkt att vi skulle göra det till världens mysigaste upplevelse! :D

Lite bilder från Gymirs rakning,
Jag måste ju få säga att det gjorde jag bra ;)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test