Islandshästar i Globen

Eftersom jag missade livesändningarna så tittar jag just nu på dem via Svt Play, börjar såklart med tölttävlingen, och jag måste verkligen säga att jag förstår varför alla har klagar över hur det är filmat. Det är verkligen apkasst filmat, man får knappt se en enda ökning ordentligt, och de filmar ansiktet på ryttarna hela tiden, och javisst, dom är jättesöta, men det är faktiskt hästarna man vill se mest av!

Och jag måste ju även påpeka att Reynir är skitsöt! Härligt att han bjuder sådär på sig själv, helt underbart helt enkelt! :D

Och ärligt, varför red inte Niels-Christian Reyr? (Jag förstår att han inte kan rida honom hela tiden, men endå), När jag var på Flyinge Ishest var de lätt det snyggaste ekipaget!
Sidenote: Hörde nu att de sa att detta var en reservhäst, men inte vilken han egentligen skulle ridit. Någon som vet?

- Niels Christan och Reyr på Flyinge Ishest -

Lämna en tolle!
Postat av: Frida

Lika irriterande att Hjalti inte red Reynir, han är så fin!

2011-11-28 @ 10:24:27
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Camilla

Dessutom höll de på och sa att Moli som Niels Christian red var så okänd, han är ju ganska känd om man har lite koll på islandshästtävlingar och godkända hingstar. Finns UNDERBARA videos på Moli och Niels Christian som ger sköna rysningar. Nästan lite sjukt mkt benlyft den hästen har!

2011-11-29 @ 21:44:54
URL: http://ryttarcoach.se
Postat av: MalinS

Niels Christian skulle ha ridit Hrynjandi frá Fageräng (en finskfödd förstklasshingst som han har i Norge).

Men som andra sagt, googla på Moli frá Skriðu så får du se hur han kan gå...

2011-12-02 @ 08:53:59
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test