Rubrik?

Jag vet inte hur jag ska känna mig idag -.-

För det första var Louise före mig i stallet och jag bad henne ta in Eddie samtidigt som hon tog in Gymir eftersom jag och Ruth blev lite sena, Då får jag ett sms att jag får ta in honom själv eftersom "han springer runt och bockar som en IDIOT i hagen"... Hmmmm okej.. ???
Jag går ut i hagen och ser honom stå och beta lugnt, går in i hagen, går mot honom då han får ett ryck och bara sätter av i en sån rykargalopp och galloperar genom alla 3 hagarna, och jag liksom bara...... SUCK. Jag säger inte mer än att efter en hel del promenerande och 15 minuter senare fick jag tag på honom. Dock tror jag inte att han  var på det humöret "Jag vill inte bli fångad, tvi", utan mer "TJOOHOOO, JAG TYCER DET ÄR ROLIGARE ATT BRALLA OMKRING HÄR ÄN ATT VARA MED DIIIIG", eftersom att jag skulle anse att en häst som endast inte ville bli fångad endast hade sprungit bort en retsamt kort sträcka, för att sedan stanna, och gör samma igen när man kom nära,
Men denna lilla hästen kutade genom ALLA hagarna utan hämningar, han bara sprang och sprang.

Det enda jag kunde komma på var  "Ingen mer havre för dig sötnos"..
Well ritten gick jättebra inget mer bus när jag satt på,
Och satan vilken räcertrav han låg inne med! Tänk om man i framtiden kan omvandla hälften av den framåtbjudningen till bärighet och undertramp! Olalala säger jag bara då.
Dock så blev han ganska svettig och det var minusgrader vid tillfället han skulle ut i hagen så han fick ha på sig regntäcket inatt, men ganska lugnt eftersom jag har utsläpp imorgon och kan ta av det redan vid 7 på morgonen.

På vägen hem dör min bil totalt, och ja jag orkar inte ens prata om det... USCH säger jag bara.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test