The Raven

Jag har tänkt på att jag inte har läst något med Edgar Allan Poe på länge, ett tag var jag helt besatt och gick till och med till biblioteket för att läsa hans böcker, JAG, på BIBLIOTEKET?! Kan ni tänka er?
Kan ni fatta att jag satt och översatte hela hans "The Raven" till svenska bara för att jag ville det, jag har ett favoritstycke av den, och okej, det är lite för att det där sista är med i "Vincent Malloy" Filmen av Tim Burton.
Men det är ju helt klart bara för att det är awesomeiga Vincent Price som är berättarrösten, och när han säger de där sista orden, är det som en il som slingrar sig längs ryggraden Oohooohohh...

And the raven, never flitting, still is sitting, still is sitting
On the pallid bust of Pallas just above my chamber door;
And his eyes have all the seeming of a demon's that is dreaming,
And the lamp-light o'er him streaming throws his shadow on the floor;
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor
Shall be lifted - nevermore!


Over and Out - Saga


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test