Utsläpp.

Ja, jag hade då utsläpp på sandvången imorse, men knäpp som jag är stannade jag vaken hela natten istället eftersom jag inte orkade sova för att jag är lite korkad xD
Men off i went med min morgontrötta hund i baksätet, det var kolsvart ute när jag anlände och det var bara så jäkla underbart att mötas av dova gnägg sådär tidigt i ottan. Så jag gjorde mitt och lyssnade lite när hästarna tuggade, bästa ljudet i världen.
När alla hästar var utsläppta och klara hade solen börjat gå upp och lagom så att jag slapp ha pannlampan när jag gick ut med morgonhöt till Islandshästarna. Gud vad de är många nu, det är så fantastiskt att se så många hästar tillsammans, i så många färger och nyanser!
Texas vad med idag


Stackars Eddie blev uppäten av Ålbjörn, men Ålbjörn fick nog känna på ett och annat efteråt!


Sen tog jag in Eddie och ryktade honom, egentligen var det kanske meningen att jag idag skulle prova flera olika sadlar för att se vilken som passade bäst, men jag orkade inte riktigt springa där och slänga på stackaren femtioelva sadlar, så jag tog en sadel la på det och sen gick jag ut med den, det spelar ju kanske inte så stor roll när man endå inte ska sitta i den, butt still, den låg trots allt ganska bra. Så då gjorde vi samma sak som igår och gick rundan och avslutade med att träna lite på att svänga och stanna på banan, han är inte riktigt medgörlig när man tar i bettet, men dock så är han otroligt lyhörd för tryck, och flyttar sig snabbt, vilket jag uppskattar mer eftersom det är förhoppningsvis med tryck och vikthjälper man ska rida mest med.


Vårt nästa mål: Gå ett varv på banan uppsuttet med ledhjälp.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test