Islandshästen!

Tidningen kom i brevlådan när jag satt och löste korsord i köket!  Yay! Har precis ögnat genom den lite snabbt och jag måste säga att dom har blivi bättre på var dom har för innehåll i tidningen, innan tyckte jag det var för mycket "tävling" och bedömningsresultat och den där biten, nu är det mycket intressesantare saker att läsa om, tex i detta numret på sidorna, 30-31 "Landet runt" där  de skriver vad alla föreningar och människor har hittat på med runt i landet och det tycker jag är jätteskoj, Läste om en Anna som har ett ställe som heter Kulltorps Islandshästar de har tydligen ett evenemang varje år som de kallar "Kalaset", jätteskoj grej faktiskt.
Så jag gick på deras hemsida och det verkar som ett rikigt bra ställe, de har både islandshästar och Shettis-ridskola, de har verkligen en fin hemsida som känns välkomnande, roliga presentationer av hästarna och mycket bilder! Själv fastnade jag för shettisarna och kollade igenom alla presentationerna av dem! Hihi!
Hitta till deras hemsida genom att klicka på bilden här nedan!

En grej också som var rolig/intressant att läsa om var artiklen om Jesper Eriksson som är svensk & Nordisk mästare i hovslageri, hur häftigt att ha den titlen?! Och att han bor i Veberöd och håller på med Islandshäst-avel är ju bara... underbart!?!

Får väl se om jag kommer till skott med min hovslagarutbildning också,
Eller rättare sagt om jag lyckas hitta ett jobb så jag har råd med den...
Vad ska man annars göra?!


Over and Out

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test