Mer ihopsläpp med Eddie!

När jag kom till stallet idag tog jag in Eddie och gav honom en lång rykt, jag har hittat hans svaga punkter och vet nu var jag ska klia när jag behöver muta honom ;) Haha,
Skämt åsido, men han tycker det är jäklar i det skönt att bli kliad bakom öronen, runt öronen, på öronen, inuti öronen, ja överallt omkring öronen, pannluggen och ansiktet var helt underbart tyckte han!
När jag sedan var klar, tränsade jag på honom och gick "rundan" såhär söt var han:

När vi gått rundan, gick vi runt en stund på banan och tränade på att svänga och stanna mha. av tyglarna, det var spännande att känna sig för eftersom jag egentligen inte har en aning om hur mycket han har hunnit bli tränad, men det är ju halva nöjet liksom, att utforska och lära känna!
Efteråt fick han lite gott!
Sedan släppte jag ut honom med gänget igen och började droppa in de sista hästarna som ännu inte fått hälsa på honom, här är lite bilder från detta:




Det var full rulle på hela gänget!

Och till sist, att se dessa 3 rumpor hand i hand är numera ingen ovanlig syn,
Snacka om att de har blivit tighta, särskilt Mói och Eddie!



Imorgon ska jag se om jag hittar en sadel som passar då Tina idag sa att det var fritt fram att testa och låna av hennes, så vi får se om vi hittar någon som passar så vi kan ta vår premiärtur snart ;)

Over and Out - Saga

Lämna en tolle!
Postat av: Frida

Vem är Eddie och varför tar du hand om honom? Kan du inte berätta lite? :)

2011-10-31 @ 18:06:08
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test