Mói från Sandvången

Jag tänkte göra en liten kort presentation av min kära favorithäst,
Mói f. Sandvången
f.2009
Far: Kanslari frá Efri-Rauðalæk Mor: Hekla från Sandvången

På bilden är det min lille påg i våras, han har alltid varit liten till växten och växer väldigt långsamt, men jag hoppas att det tar till det motsatta om något år, hihi.
Han bor på Sandvången med sin halvsyster, mamma och ca 8 andra islandshästar. Och till skillnad från sin rymmar-syster är han väldigt lugn och foglig. Jag brukar ta in honom pyssla, rykta, gå promenader och miljöträna så ofta som jag kan eftersom jag anser att kvalitetstid är viktigt när de är unga!
För att vara så tanig är han ett riktigt matvrak och skulle aldrig någonsin tacka nej till mat och äter alltid upp! Det jag älskar med honom är att han är så anpassningsbar och går med på det mesta, om han tycker att soptunnan liknar jabba de hutt och inte vågar gå fram säger man bara lugnt till honom att det egentligen är en fodertunna så går han snällt fram endån. Likaså första gången jag hade honom som handhäst, han betedde sig som om han aldrig gjort annat! Han favoriter i hagen är farbror Geysir och farbror Gymir eftersom de är roligast att leka med, det finns även en stor Mr. Zoran som är ett måste att hälsa på när man går utanför hans hage. Han är rätt trevlig fastän han är runt 1.70 och Mojsen bara är ca. 1.33.

Helt enkelt världens bästa lilla häst!

(Första bilden på oss när han bara var en liten bebbe! Kärlek vid första ögonkastet ;D)


Over and out

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test