Eddie- Söndag


Det blev ingen film idag, men jag red endå i ridhuset, tog fram 2 vanliga bommar och gjorde ett pytte sockerbits hinder, typ 30 cm. Först var vi själva, och skrittade fram, men senare kom det in en massa andra hästar eftersom det tydligen skulle hållas träning just då. Eddie blev ju givetvis uppskruvad och var inte alls brydd om vad jag försökte och ville. Han var verkligen piggelin och inte alls mjuk trots den långa och nogranna uppvärmningen. Jag brukar inte älta saker, så i stället för att sitta och bråka så galopperade jag honom istället ett par varv åt både höger och vänster, och försökte trötta ut honom lite så han kunde "slappna av".
Galoppen börjar bli riktigt trevlig inne i ridhuset det ska bli spännande att få fila lite på den sen när han är stabilare och orkar mer. Jag tänkte egentligen inte tölta idag, men det var någon stund som han var otroligt pigg, och jag försökte trava då han istället föll in en sån satans häftig tölt! Den fick nog bränsle ur någon slags adrealinkicks-energi för fy satan vilken tölt! Nu börjar jag nästan ha lite förväntningar på honom! ^^, Jag hoppade några skutt över det lilla hindret och han hoppade riktigt bra, trots att vi inte hoppat så mycket börjar vi faktiskt komma i ordning med att komma rätt och rätta till avhoppet om vi kommer för nära eller för långt ifrån.  HopparN Eddie! ;)

Sen blev jag knäpp på alla hästar som var där inne så jag tänkte rida ut en runda då 'I' stod klar med Nikita i gången, så vi red ut en runda det tyckte Eddie var bajskul! När vi skulle galoppera och jag la om skänklarna så bara kastade han sig iväg som en jäkla tok! Det finns två saker Eddie älskar, det är att hoppa och att galoppera!
Söta lilla knashäst!

Fina Eddie i hagen idag efter jag släppt ut honom igen, Mätt o Trett!
Och här nedan två minst sagt charmiga!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test