Gårdagen i bilder

Åkte till stallet och hämtade in ett stycke smutsigt Eddie,
han har aldrig (<---sanning) varit smutsig förut de gånger jag tagit in honom, men de senaste 2-3 dagarna har han levt upp till namnet "gris" som C (ägaren) så snällt har gett honom! hihi
Jag hade redan bestämt mig för att jag skulle töltträna idag på ridbanan men alltså..... den såg mer ut som en pool än en ridbana, så jag red där och mjuka upp lite med volter och lite trav. Trotsade de kilometerdjupa vattenpölarna fyllda med vattenmonster som endast var ute efter att äta Eddie!
Sen red jag ut en mellanlång runda på ungefär 35 minuter. töltade korta sträckor i långsamt tempo i intervaller med skritt mellan, jag var noga med att han verkligen kom ner i skritt emellan och inte gick och "småtöltade" det var tog lite tid för honom att slappna av eftersom han är inne i nån jäkla "Jag är rädd för allt fas". Verkligen skittöntig, snorklar sig och skyggar för varje stock och sten! Come on liksom! x)

Jag tror det är sånt väder just nu, eller vad säger ni?


Sen skulle jag köra ut kärran och luncha islandshästarna, det är NÅGRA kilo hösilage som ska ut nu när vi har 15 islandshästar på gården! Tur att hösilaget oftast trillar av i "kakor" så det är lättare att ta mycket på en gång!
Kärran blir så satans tung att köra i den väldigt sanka marken såhär efter regnet!!

Eddie brukar stå med mig när jag fyller kärran, då brukar han stå och äta från balen, men nu hade det ju kommit gräs! Så det stod han och festade på under tiden jag slet!


Sen när jag skulle köra ut den ställde han sig väldigt lämpligt rakt framför och tyckte inte alls att vi skulle köra ut och dela ut maten till alla de andra, han ville givetvis ha allt för sig själv!


Ser ni att jag faktiskt fick honom ganska ren?!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test