Grisar all day

Igår var jag och jobbade 'på riktigt' för första gången på det nya arbetet, tydligen var det en jobbig dag och var underbemmanade så jag hade ju lite att se fram emot! Jag behöver inte gå in på detalj vad jag fick göra, för det kändes som jag gjorde en miljon saker fastän jag kanske bara gjorde några ynka smågrejer. Såhär i början känns även de enklaste små grejer sjukt svåra, just för att man tar in så mycket info i början.
Nu har även en lugnare dag 2 passerat och jag har inte orsakat några TOTALA katastrofer (än). Man kan tro sig vara bekant med grisar bara för att det är ett så pass vanligt djur man ofta läser om och ja, finns överallt. Men när jag verkligen tänkte efter, jag har förfan bara träffat grisar 2 gånger i hela mitt liv typ? Och sovit över i ett stall med en mini-gris nån gång. Jag som kände mig så bekväm och djurvan kände mig här som värsta storstadsbon som inte begrep ur vilken ände bajset kom ur!
Igår när jag blev tillfrågad om jag ville/vågade skrapa bajset inne hos suggorna tvekade jag, FATTAR NI HUR STOR DE ÄR?! De kan sluka mig på 2 tuggor jag svär! Men jag är inte den som är den, så jag smög mig långsamt in i boxen full med grisar, stora som hus, jag ville fly. De tittade konsigt på mig =( Det gick jävligt trögt i början eftersom jag blev nervös bara av att de tittade på mig, dock blev det lite bättre efter ett tag ^^ Pinsamt!

Idag var det mycket lättare, jag vågade ha musiken i öronen och bara köra på, det enda är att jag inte är HELT bekväm med att vända ryggen till dem, HAHA, jag är ju pinsam... =( Det är faktiskt jävligt skönt att ha musiken på, man jobbar bättre då om det är lite tungt.
Idag flugbekämpade jag även bb och ett stall i tillväxten, jag gick med tjocktröja, luvan uppe, hörselskydd samt munskydd inne i det varma stallet. Jag blev så jäääävla svitt, det var så satans varmt och jobbigt att andas genom munskyddet att när jag väl tog av det så tog jag ett riktigt djupt andetag och andades in den friska härliga grisdoften!
Fräsch tjej efter flugbekämpningen
(ELLOR?)

Ni som lyckas se fräscha ut även utan smink, hur gör ni? Vad är hemligheten, berätta för en icke skönhetskunnig människa!

Fin novell ni fick, lovar att inte tjata så mycket om grisar i framtiden, bara lite! ;)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test