Sen uppdatering

Var hos Eddiemannen idag, tänkte att jag skulle träna lite från marken och sedan träna lite på den här grejen Monty Roberts har "kommit på". Att man lär hästen ställa sig snällt vid pallen så man kan hoppa upp.
Jag filmade lite när jag gjorde det, men jag har inte lagt in filmerna ännu, men de kommer senare om det var något att använda.
However var det inte jätteroligt att göra det med Eddie då han snällt ställde sig vid pallen, och när jag ställde honom snett, ur ett jobbigt utgångläge, gick det inte att använda sig av Montys metod för istället för att flytta rumpan som det är tänkt så gjorde han på sitt egna lilla sätt och hamnade endå rakt bredvid pallen.
Svårt att förklara, men det är väl en bra sak antar jag x)
Jag satt fatiskt upp och skrittade lite barbacka, jag hade bara grimman på, men ibland är det nyttigt att bara göra det också. Red lite volter, red på stora volter men ställde igenom ordentligt och böjde hela kroppen i en fin bananbåge, flöt ut till några enkla skänkelvikningar, gjorde några halter och satt av.
Det kändes bra hela tiden och vi var rätt synkade, han fick även springa av sig lite i ridhuset, och det kan jag säga var uppskattat, han har aldrig bockat eller gjort hopplahopp på något sätt, men idag så såg jag glimtar av glädjeskutt! Det skulle kännas bra om han kunde klämma ur sig några ordentliga bocksprång!
Har som sagt inte överfört något från mobilen så det blir en "gammal" bild idag.
Från hans första dag på sandvången när vi hade hopsläpp, här på bilden visar Geysir vem som är kung i hagen.

På tal om det, det är skönt med en häst som Geysir i hagen, han är en otroligt bra häst.
Han är högst i rang, en duktig flockledare. Det finns inte NÅGON av de andra hästarna som säger emot honom, han behöver aldrig använda mer än ena örat bakåt för att flytta en annan häst. Han tar hand om de unga och bara är allmänt en så underbar häst!
Som jag sagt innan är han en av favoriterna i hagen, det är så mycket "häst" och personlighet trots den stillsamma utsidan man kan se i hagen.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test