Bild, step by step

Jag vet att detta inte är efterfrågat eller så, men tänkte att det kunde vara lite kuligt (Tillbaka till förskolan ellor?) att visa steg för steg hur jag gör en bild.

Här t.v kan ni se att i grunden består allt bara av linjer, jag gillar tydliga mörka konturer och det är inget fel med det ;) Självklart bör man se till att alla konturer är gjorda innan man börjar skugga något. Även lite tunnare mindre synliga hjälplinjer där skuggor ska ligga föredrar jag!


Sedan här t.h så har jag börjat skugga så smått, jag gör helst det "bit för bit" nästan lite som mosaik gör jag det en bit åt gången, av nån anledning funkar det för mig. Skuggningen i sig är väl lite svår att förklara, men hitta en bra penna och bara kötta! Det är ännu inte så viktigt att skuggningen är perfekt, börja försiktigt och fyll på senare.





Sedan här t.v har jag fortsatt skuggningen, jag har även kommit på i efterhand att jag vill att stjärnet i pannan ska sträcka sig något längre ner, helt okej att lägga till eftersom jag inte hunnit skugga där än, och en bruten bläs är inget ovanligt ;) Försöker tänka på skuggningen = vilket håll man vill att ljuset kommer ifrån, alltså inte din egen huslampa, utan ljuset I bilden, Hihi.


Här t.h igen, så har jag så gott som gjort klart skuggningen, förutom på halsen som var stor och skitjobbig. Har fyllt i mörkare partier i skuggningen och gjort den mer "levande" eller vad man ska kalla det. Även fyllt i tränset i önskad färg. Svart i detta fallet.


Sedan är slutresultatet här nedan, och jag måste säga, jag brukar inte skylla på att fotot är dålig om jag inte är nöjd men i detta fallet gör jag det, och med all rätt, för fotot är jättesnett och med glödlampa som ljuskälla och det är typ kaos med blyerts, blänker och har sig, så ska ta bättre bild när det är dagsljus,
Så det sista jag gör är manen och pannluggen i önskad längt och tjocklek ;)
Ett par känselhår på hakan ökar känslan lite ;)

Lämna en tolle!
Postat av: Snutte

Skit snygg bild! Du är jätte duktig! Nästa bild skulle jag vilja se på Eddie som du själv kan ha på väggen i ditt rum...och gärna med över fluffig pannlugg ;)

2012-02-18 @ 01:28:19
Postat av: Camilla

du är helt otrolig!!!!!!!

2012-02-18 @ 01:28:55
URL: http://www.ryttarcoach.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test