Händer och fötter



Veckan har sett ut så som att jag har både ridit och tömkört Eddiemannen lite, det blev en ordentlig genomkörare i Måndags eftersom där var någon spärr i honom som gjorde att han var fruktansvärt stel och omedgörlig, att jag kände att jag inte kunde avsluta förrän han var mjuk med god eftergift. Puh, säger bara att det var en svettig historia, men båda var nöjda efteråt!
Dagen efter var han rätt så trött, men jag ville inte att han skulle stå och få träningsvärk så jag tömkörde en stund! Inget avancerat bara lite skritt och trav på volt och fyrkantspår!

Han vilade igår och idag tog vi nya tag och jag gav mig katten på att jag skulle ut en tur i skogen innan det blivit mörkt, nu när det kommit snö och allt, då är uteritt ett måste!
Och ut hann jag! Där satt jag på världens mysigaste rygg med utsikt över den fluffiga manen och en fin solnedgång! Eddie som har varit helt ledsen över att få spendera så mycket tid i ridhuset pga de isiga vägarna var ÖVERLYCKLIG att få komma ut på en tur i skogen! Pigg som attan och undan gick det! Snacka om att uppskatta uteritter! Det var till och med så pass trevligt underlag att det gick bra att galoppera! Och tölta gjorde vi också, ojojoj, Eddie var NÖJD med stora bokstäver!




Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test