Jobb

Haha, jag var så kaputt igår när jag kom hem att jag inte ens orkade skriva något litet fjuttigt i bloggen! Måste erkänna att det var rätt tufft att gå från att ha gått månader som arbetslös för att sedan kasta mig in i ett 9 timmars pass. Ojojoj, mina stackars tassar, vi sitter ju inte ner så mycket.

Och ja, eftersom allt verkar ha gått väl, så fick jag fortsätta, yiipppeey, och fick varje dag resten av veckan, hehe, igår gick jag bredvid och tittade o hjälpte till. Redan idag ska jag vara ensam på min avdelning, haha. Galet, heja på mig, jag är nervös =(

Och eftersom jag lovade att berätta vad det var för jobb om jag "fick det" (timanställning), så ja, here it comes.
Det är jobb på Simrishamns sjukhus, anställd att arbeta inom det här projektet som ett danskt bemanningsföretag driver, tror jag. Det är de här krigsofferna från Lybien som kommer och ska opereras och rehabiliteras i Sverige. (oroa er inte ni som tänker på skattepengar o sånt, det är deras eget land som betalar varenda korvöre)
Jag har då blivit anställd som "köksa" eller vad dom kallar oss :p Det är bara vi "köksor" som får vara i köken på avdelningarna och hantera maten, (allt är supernoga med bakterier osv). Eftersom de här killarna bor på sjukhuset på sina olika avdelningar så ska vi se till att de kan bo som om de vore hemma, och eftersom ingen annan än vi får vara i köket är det vårt ansvar att se till att det alltid finns kaffe, te, dricka, snacks o sånt framme.
Samt när lunch och kvällsmat kommer med vagn är det vi som lägger upp och serverar det eftersom ingen annan än vi får hantera maten, om någon annan rört porslin, mat bestick osv...osv.. ska det slängas eller diskas. så noga är det! Och sen gör vi en hel del annat, men ja.

Nu har jag bara varit där endag, men det är otroligt roligt, killarna är supersnälla och jätteroliga trots att de inte kan ett ord svenska förutom killen som går runt och säger "Tjenna Tjenna" ^^) Och kan bara en liten del engelska.

Jag börjar 11:30 varje dag och slutar 20:30 men brukar tydligen få stanna till 21:00, så det är ungefär 9 timmars dagar, och man vänjer sig hoppas jag!
Jag åkte till stallet direkt efter jobbet igår och var hemma efter 22:00, lagom trött ellor! När jag vaknade imorse hade jag huvudvärk kände mig allmänt seg, hoppas det går över under dagen.

På med safetygear och på det igen! ;)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test