En härlig dag

Det har varit sol idag med, det har inte blåst heller. Mycket skönt. När jag kom till stallet så stod Geysir inne eftersom tant-hovpedikyr har varit och fixat. När han endå stod inne så visade jag ägarens barn hur man kan använda den piggiga sidan av en svettskrapa som "pälsavdragare" nu i fällsningstider, Geysir som inte blir riden så ofta njöt av uppmärksamheten. Sen tog jag med honom ut eftersom jag endå skulle hämta Eddie.
Sen i all hast bestämde jag med Amanda att vi skulle rida ut, men hon var inte i stallet så jag tog in Mói samtidigt som Eddie och tänkte mysa med lite honom, det har jag inte gjort på länge.
Det märks att han inte har blivit hanterad av min "Hårda hand" på länge, skämt åsido. För han var väldigt bufflig och all over the place och skulle leta kraftfoder överallt fast han hade en kärra FULL av hösilage. Men även han blev av med lite päls och blev renare än någonsin!
Kan ni tro att en avis Eddie stod och glodde ut på mig och Mói?

Finaste bilden någonsin jag vet, men se så fin han blev i pälsen (Inte för att ni har något att jämföra med xD)

Men givetvis blev det Eddies tur kort där efter, skitnöjd blev han när jag kom och hämtade honom. Han fick stå och mumsa av den stora kärran med hösilage medans jag ryktade och pysslade med honom. Riktigt mysigt.

Alla hästars stora lycka? En stor kärra fullproppad med mat!

Sedan när Amanda kom red vi ut, hon red på Lejontass. Vi skrittade länge i början och Eddie var riktigt på hugget. Efter en stund kom vi till den längsta "raksträckan" som går på jämn mark, alltså utan backar. Och det var ju många om och men innan vi bestämde oss för att galoppera. För börjar man galoppera där, så är det inte stopp förrän vägen tar slut, och kom inte o gnäll om att jag ska lära mig kontrollera min häst och blablabla. Försök stoppa en häst som gallopperar i all världens lycka.
Så vaför inte, även om det gick alldeles för snabbt för att kalla det cantra, så säger vi endå att det var det vi gjorde. Första stunden drog Eddie på så in i satan! När han upptäckte att Lejontass inte hängde med i samma tempo lugnade han sig lite och blev reglerbar, och vi kom ner i ett mer anständigt tempo. Men när Lejontass närmade sig igen då jävlar var det full patte, full maskin för alla kungar och fosterländer!
Jag kan säga att 2 nöjda hästar frustade friskt efter denna galopp.


Det sötaste jag vet!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test