Frisering

Vi var i stallet jättetidigt idag och medans jag ryktade och fixade Eddie fick han lite frisering av Amanda, och mycket vacker blev han, bilderna talar för sig själva...






Någon mer som har en Islandshäst-Enhörning-Åsna???

Sen har sanningens ögonblick kommit, vi vägde och mätte Eddie idag.
Och se på fan, jag hade rätt, han har gått ner i vikt, ynkliga 302 kilo väger han!!! Usch, jävligt tråkigt alltså...
Men jag disskuterade med C, han får nog nästan dubbelt så mycket grovfoder än de andra och de andra blir dunderfeta på det de får så det är ju inte kvalitén och innehållet i grovfodret som är problemet. Han är regelbundet avmaskad och sådär... Så det är ju satan... Det måste helt enkelt bero på att han rids och motioneras! Så ja, det är tänkt att jag ska köpa ett Build up foder från Dodson & Horell. Det kommer eka fint i plonken, men vad gör man inte för djurens välbefinnande! Haha

Btw, Han var 133 cm i mankhöjd! Se på satan, den ni!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test