Ny sadel

Nu är det på tiden att jag tar mig ur sadelträsket, idag kommer min lön in på kontot och jag tänker köpa en ny sadel! Igår på lektionen red jag i en Wintec 17" med vitt koppjärn, alla säger olika vad jag vet är vitt=x-wide.



Både jag och C är överrens om att den ligger rätt bra, den klämmer inte, och ligger jämnt överallt.
Hur som haver ligger den ju bättre än den första jag köpte, så nu har jag 2 Wintec-sadlar på G.

Denna första är en 17" (Okänt vad det är för koppjärn i nu, men det är ju skitsamma eftersom det går att byta ut), 1500:- vill de ha för den.
Enligt bild(erna, finns fler), så är den ju i prima skick och ser fin ut. stropparna ser hela ut och sadeln ser ut att vara välskött!


Sen har vi nästa, Wintec igen, 16" med svart koppjärn i men vittkoppjärn medföljer i köpet,
1800:- vill de ha för den, samma här, den ser välskött ut och verkar vara i jättebra skick.
Även om denna är dyrare, lutar det endå mot denna då denna är bara är 16".


Vad tror ni?

Lämna en tolle!
Postat av: Jenny

Jag kan bara rekommendera dressyrsadeln! Har en 17" själv, men skulle vilja ha en 16,5" med eller istället. 17" tkr jag personligen kan bli lite lång till kortryggade hästar.

Stropparna på sadeln tkr jag inte att du ska vara orolig för. Det är inte så farligt dyrt att byta ut dom, stallshopen hjälper till med det.

Ett annat tips med dressyrsadeln är att köpa T-stigläder till den. Jag personligen kan inte ha "vanliga läder" på "vanligt vis" då de trycker på insida lår när jag rider. Jag har dock "snurrat" mina läder, istället för att byta ut dom, så att spännet sitter nere vid stigbygeln och inte uppe vid stigläderkrämpan.

2012-03-27 @ 15:28:38
URL: http://www.jennyqarlsson.se
Postat av: Linda

Oj Jenny var nog den första jag hört som gillat sadeln.



Jag vet många många som haft den sadeln och avskytt den, jag är en av dom. Fy vilken obekväm skitsadel och jag tycker inte man får en riktigt bra sits. Men smaken är som baken.



Jag tycker den ser lite lång ut? De är ju inte korta sadlar precis, glider den fram för dig? Ser ut som att du har antiglidpad?



Haha du får ursäkta men jag är så anti mot den där sadeln, men funkar det så funkar det :)!!

2012-03-27 @ 18:37:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test